Witam na stronie poswięconej Systemowi Pneumatyki Kolejowej SPKS.

5 czerwca 2013

Pod koniec maja SPKS został ponownie udostępniony na forum. Do tej pory nie pojawiły się problemy z jego używaniem, co dobrze rokuje przed nadchodzącą nową wersją MaSzyny (najprawdopodobniej 06.13).
Film z testowym udźwiękowieniem wagonów.

4 maja 2013

Udało się problem ominąć. Oznacza to, że wagony te są przestały sprawiać problemy przy symulacji, jednak rozwiązanie jest dalekie od ideału. Została im zwiększona objętość przewodu głównego, co będzie mieć dwojakie skutki:
— zwiększony rozchód powietrza przy napełnianiu PG;
— zmniejszona szybkość reakcji PG na zmiany ciśnienia.
Pozwoliło to jednak wykorzystywać dotychczasową metodę obliczeń fizyki.

3 maja 2013

Wszystkie scenerie w MaSzynie są przejezdne, więc prace mają się ku końcowi. Pozostają teraz do wykonania drobne zmiany dostosowujące pojazdy do nowych możliwości, np. dodanie właściwych wpisów odpowiedzialnych za dźwięki zaworu FV4a.
Wagony dwuosiowe sprawiają pewne problemy, najprawdopodobniej krok czasowy jest zbyt długi do symulacji układów tych wagonów. Na chwilę obecną zalecane będzie unikanie tych pojazdów.

6 kwietnia 2013

Zawór Oerlikon ESt został napisany właściwie od nowa. Dzięki temu wykorzystuje on rzeczywiste średnice dysz w poszczególnych układach. Oprócz tego została poprawiona zdolność zasilająca zaworu FV4a (właściwie dosyć znacznie obniżona) oraz opory przepływu przewodu głównego. Obecnie trwają testy poprawności działania systemu hamulcowego i wpływu na przebieg symulacji. Zostały też poprawione wszystkie drobne błędy zgłoszone w okresie otwartych testów.

6 lutego 2013

Poprawki do SPKS ciągle trwają. Na chwilę obecną rozwiązywany jest problem z działaniem hamulca w długich pociągach towarowych. Wagony wyposażone w zawór rozrządczy Oerlikon ESt3 potrafią się zapętlic w końcowej części składu i pozostawać w stanie przyhamowania na poziomie 0,5 bara.
Kolejnym problemem jest błędnie obliczane ciśnienie w komorze wstępnej zaworu. W niektórych sytuacjach potrafi ono wzrosnąć ponad poziom ciśnienia w przewodzie głównym, co powoduje przeładowania poszczególnych pojazdów.

4 listopada 2012

Aktualizacja stanu plików chk przygotowywanych do paczki z SPKS. Na chwilę obecną z 205 charakterystyk do usunięcia przewidziane są 24, m. in.:
E163 CD
Wagon motorowy 810
Wagon Rlmmp
El204
EM120
EP01
EP03
EU20
EW58
EW60
SA102 i SA111
T448p
Kompletna lista.

3 listopada 2012

Krótki filmik przedstawiający działanie zaworu maszynisty FV4a podczas odhamowania w najnowszej implementacji.